söndag 6 februari 2011

Pakettårta


Denna vecka har det varit fullt upp när det gäller tårtor. Men oj så kul det är. Denna tårta gjorde jag till min svåger som fyller år idag. Tanken var att det skule vara en stor fluffig rosett. Jag marmorerade rosetten banden och även pärlbandet.
Blev inte riktigt nöjd med den men den smakade väldigt gott. Pastan torkade inte som det skulle på rosetten så den sjönk ihop. Sedan när jag skulle försöka fixa det genom att lägga lite papper gick rosetten sönder istället Jag fick i alla fall pröva mitt nya verktyg, pärlbandsutstickaren. Det lyfte tårtan något tyckte jag.



Tårtan bestod av.
Ljusa bottnar, Passionsfruktmousse, vitchokladmousse med en bädd av hallon och blåbär. Spacklad med grädde. Dekorationer och lock av hemmagjord sugarpaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar