måndag 28 februari 2011

Födelsedagstårta


Denna tårta beställdes av min chef. Hon gav mig helt fria händer gällande dekoration men med önskemålet blommor. Hon kommer från Finland, därav färgvalet. Jag känner mig nöjd med den här tårtan och speciellt rosorna. Har äntligen förstått mig på rosutstickaren, ännu en gång tack vare youtube.Det var även första gången jag marmorerade ett helt lock, tycker att den blåa färgen är underbar.


Tårtan bestod av: Chokladbottnar, Tobleronefluff, mörkchokladmousse, spacklad med chokladfrosting. Täckt med hemmagjord sugarpaste dekorationer i hemmagjord sugarpaste.

1 kommentar:

  1. Så fin den blev när du marmorerat den, har med en rosutstickare men inte fått till några snygga ännu, fast jag har iofs knappt använt den :-), får ta och kika på youtube jag med

    SvaraRadera