onsdag 16 februari 2011

Mini chokladcupcakes med Riesenfluff


Det här blev en cupcake vecka. Jag har inte haft några tårtor att göra denna vecka och behovet av att baka och dekorera är mycket stort. Bakade dessa små cupcakes igår. Ville pröva olika sätt att göra blommor. Jag kom fram till att handgjorda rosor passade mig bäst. Blir inte bra med min rosutstickare. Den lilla blomman använde jag baksidan av en tyll som utstickare och sedan en vass liten kniv för att göra bladen. Blev helt ok.




Recept minimuffins
4 msk smör
55g socker
1 ägg
55g mjöl
2 msk kakao
1 msk mjölk

Rör smör och socker vitt och luftigt
rör ner ägget, lite i taget.
Sikta ner mjöl och kakao och vänd ner det med en metallsked.
Rör ner mjölken

grädda i 190 grader i ca 10-15 min.

2 kommentarer:

  1. så gott det ser ut, reisen är min absoluta favoritkola

    SvaraRadera
  2. Cupcakesfluffan, allt med choklad är underbart gott

    SvaraRadera