fredag 11 februari 2011

Barcelona och kamera tårta


Denna tårta gjorde jag till en vän som fyller år idag. Hans stora intresse är att fotografera och han är ett stort fan av Barcelona FC. Tårtan blev inte riktigt som jag hade planerat. Tanken var att stjärnorna skulle få röda streck.
Men min lilla pojke ville inte låta mamma jobba ifred. Senare upptäckte jag också att jag hade glömt sätta dit ett H på namnet. Han stavar Shwan och inte Swan. Återigen måste jag skylla på lillgrabben. Det är svårt med en liten bebis som vill sitta i mammas knä medan jag sitter och försöker dekorera. När jag var färdig hade lillkillen fått blå pastafärg på både hände och fötter. Väldigt gulligt.





Denna tårta bestod av: chokladbottnar, mörkchokladfluff, tobleronefluff, spacklad med chokladkräm. Täckt med hemmagjord sugarpaste. Dekorationer i hemmagjord sugarpaste.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har, så mycket fina tårtor du gjort

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tårta! :-) Älskar den lilla kameran!

    Tack för kommentaren på min blogg! Å tack för upplysningen om SOLO, det måste jag spana in :-)

    Ha en jättehärlig dag!

    SvaraRadera