tisdag 8 februari 2011

Ballerina tårta


En vän till min man ringde mig och ville överraska flickvännen med en tårta. Han hade sett min blogg och tyckte mina tårtor var fina. blir så glad när mitt arbete uppskattas. Hans flickvän är dansare, därav av temat. Först funderade jag på att modellera en dansare men min man föreslog balettskor. Vilket det också blev. Jag blev otroligt nöjd med resultatet. Fick också chansen att använda ett av mina nya verktyg för kantdekoration.




Denna tårta bestod av:
Ljusa bottnar. Hallon och blåbärsgrädde, vitchoklad mousse, spacklad med grädde. dekorationer i hemmagjord sugarpaste.

4 kommentarer:

  1. Kikar in här hos dig. Vilka fina tårtor du gör, ska bli kul att följa dig. :-)
    Ballerinaskona är jättesöta!

    SvaraRadera
  2. Tack Erika! Kul att du tycker det. Efter mycket pill blev dom bra

    SvaraRadera
  3. Så himla fina Shawen! Du är grym morsan :)

    SvaraRadera