torsdag 24 februari 2011

Gymnast tårta


En tårta med en tjej som sitter i spagat.
Den här tårtan var väldigt rolig att göra. Det är första gången jag modellerar en figur, är väldigt nöjd med resultatet. Tacka vet jag youtube, hur klarade man sig förut??!.


Tårtan gick relativt snabbt att göra men krångligast var håret. Jag gjorde frisyren först sedan satte jag fast håret på huvudet.



Tårtan bestod av: Chokladbottnar, Toblerone fluff, spacklad med mörk choklad ganache. Täckt med hemmagjord sugarpaste. Dekorationer i hemmagjord sugarpaste.

7 kommentarer:

  1. Jättefin modellerat, tårtan blev himla tjusig med gymnasten på

    SvaraRadera
  2. Cupacakesfluffan: Tack blir så glad när jag får feedback. Flickan som fick tårtan uppskattad den mycket.

    SvaraRadera
  3. Det blev ju jättebra. Visst är det roligt :-)

    SvaraRadera
  4. Bakverk och fikastunder. Tack. Det var jättekul jag kommer definitivt modellera igen

    SvaraRadera
  5. Vilken fint modellerad figur. Gillar framför allt ansiktet, jättefint!

    SvaraRadera
  6. Jättefin modellering av figuren! Ansiktet blev kanon.

    sv ang tyll: Jag använder nästan alltid Wiltons 1M, mest för att det är den enda stjärn- jag har till cupcakes. Jag har även med rund/slät öppning, som jag inte kan vad den heter, men den är lite för stor (frostingen har en tendens att sacka ihop), så jag har tänkt mig en med lite mindre öppning. Men det är svårt att avgöra när man handlar i webshop exakt vilken storlek det är och vad man vill ha.. Får bli när jag hittar en jag kan se framför mig =)

    SvaraRadera