måndag 2 maj 2011

Fiske tårta


Min svåger fyllde år i igår, ett stort grattis till honom. En av hans stora intresse är att fiska. därför var en fisketårta en självklarhet. Till en början tänkte göra en hel fisk men sen kom jag på denna idé. Tyckte det skulle vara lite kul med en fisk som kommer ut ur tårtan. Tårtan var jättekul att göra. När jag började modellera fisken hade jag en abborre i tankarna men den var mer lik en gädda tyckte min familj. Fisken är handmålad med pulverfärg och ätbart guld. Jag marmorerade locket för att det skulle få mer sjökänsla vilket gav en snygg effekt tycker jag. Min svåger blev väldigt överaskad och glad över sin tårta.




Tårtan bestod av: Ljusa bottnar, vitchoklad mousse, hallon och blåbärsgrädde. spacklad med grädde. Täckt och dekorerad med hemmagjord sugarpaste, målad med ätbar pulverfärg.

5 kommentarer:

  1. Så fräckt det blev med fisken

    SvaraRadera
  2. Wow... supersnygg! Fisken är ju grymt snygg.

    SvaraRadera
  3. Oj riktigt häftigfisk nästan för verklig ;) förstår om de blev impade. Skitcool!

    SvaraRadera
  4. TACK. Blir så glad när mitt arbete uppskattas!! Jag blev själv väldigt nöjd med fisken.

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken cool fisk! Den ser ju ut som en riktig utan tvekan. Riktigt bra gjort!!!

    SvaraRadera