söndag 22 maj 2011

Picknick tårta


Det här för mig är en perfekt sommardag. Jag, min man och vår lilla kille är ute på picknick. Min man som älskar att fiska sitter och metar medan vi fikar. Den här tårtan var otroligt kul att göra. Jag hade gjort en picknick korg också men valde att inte ta med den, blev lite trångt på filten.
Tidningen hembakat har en tävling där man ska baka sitt bästa sommarminne. Jag har valt att anmäla denna tårta till tävlingen. Skulle bli superglad om ni ville rösta på mig. http://fototavling.mixr.se/baktavling/




Tårtan bestod av: ljusa bottnar, jordgubbsmousse, lemoncurdgrädde, spacklad med vanlijsmörkräm. Täckt med hemmagjord sugarpaste, dekorationer i hemmagjord modelleringschoklad och sugarpaste, pyntgele och snöre till metspöt.

4 kommentarer:

  1. Vilken härligt somrig tårta!
    Det tog några dagar innan jag fick ett mail om att bilden var godkänd, sen låg den uppe på sidan.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Tack, hoppas på många sådana dagar i sommar!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tårta! Gillar verkligen temat :)

    SvaraRadera