torsdag 5 maj 2011

Toblerone cupcakes

 
Posted by Picasa


Min kära kusin har varit på besök. Hon är en riktig cupcake fantast. Det regnade och haglade igår så min kusin slår upp sitt paraply som är prytt med små cupcakes.
Så vad passar bättre att bjuda henne på än cupcakes. Dessa blev inte dom finaste men jag lovar att dom blev mycket goda. Jag har fortfarande inte köpt mig en stor tyll att spritsa mina cupcakes med så därför blir dom heller inte så snygga. Men huvudsaken är väl att dom är goda, eller??

Recept:

2 ägg
1,5 dl socker
4 dl vetemjöl
0,5 tsk salt
1,5 dl mjölk
75 g smör
150 g toblerone(jag hade i ca 50 g marabou mjölkchokad också, mmmm marabou)

Smält smöret och låt svalna
Vispa ägg och socker pösigt
Blanda de torra ingredienser sila ner i äggsmeten omväxlande med mjölken
Blanda i smöret

grädda 225* ca 15 min

3 kommentarer: