fredag 20 maj 2011

Mini tårtor 2

 
Posted by Picasa

Jag har fått äran att göra bröllopstårta till ett par som gifter sig i augusti. De kunde inte bestämma sig vilka smaker de ville ha. Mannen ville ha bär och tjejen tyckte om choklad och kokos. Aå jag gjorde tre små minitårtor till dem så de kan smaka och bestämma sig sedan. Jag dekorerade de olika för att de skulle kunna skilja på vilken som var vad. jag kan tycka att dessa minitårtor är mer tidskrävande än de stora tårtorna. Eller beror det på att det var tre med olika smakombiationer?? Hur som helst var det jättekul att göra och jag hoppas att paret är nöjda och kommer hitta någon de båda vill ha.

 
Posted by Picasa
Denna tårta bestod av: Ljusa bottnar.bountyfluff,hallonmousse. Spacklad med chokladsmörkräm täckt och dekorerad med hemmagjord sugarpaste.

 
Posted by Picasa
Tårtan bestod av:Ljusa bottnar, hallon och blåbärs mousse, vitchoklad mousse.Spacklad med chokladsmörkräm täckt och dekorerad med hemmagjord sugarpaste.

 
Posted by Picasa

Tårtan bestod av: jordgubbsmousse och lemoncurdgrädde. Spacklad med chokladsmörkräm täckt och dekorerad med hemmagjord sugarpaste.

 
Posted by Picasa

1 kommentar: