lördag 4 juni 2011

Alfons Åberg Tårta


Tiden går väldigt snabbt. Den här tårtan förde mig tillbaka i tiden ca 15 år. En av mina gamla vänner på högstadiet skriver den otroligt härliga bloggen, Nu när du finns http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=986548.
Hennes lilla kille fyller 1 år och hon önskade en Alfons tårta dagen till ära. När vi pratade om tårtan insåg vi att det hade gått 15 år sedan vi sågs. Otroligt vad tiden går snabbt.



Tårtan bestod av: Ljusa bottnar, dumlefluff, glasskräm. Spacklad med mörkchoklad frosting. Täckt och dekorerad med hemmagjord sugarpaste.

5 kommentarer:

  1. Vilken superfin tårta! Det ser verkligen ut som Alfons :)

    SvaraRadera
  2. Tack, va kul att du tycker det!

    SvaraRadera
  3. Jättefin tårta! Konstigt att tiden går så fort. Jag har också en massa vänner som jag antagligen inte träffat på så länge, men ändå känns det som igår.

    SvaraRadera
  4. Tack Erik, visst är det konstigt.

    SvaraRadera
  5. Hej Shawen! Nu såg jag dina svar :)BÄttre sent än aldrig ;)

    Ja det är konstigt hur stora vi har blivit, men ändå så känns det som om jag inte är en dag äldre än 20, bara lite klokare kanske!
    Du har oxå en lillkille väl?

    Sköt om dig!

    Kram Ullis

    SvaraRadera