onsdag 15 juni 2011

30-års tårta


Min kära syster har fyllt 30. Detta firades självklart med tårta. Av någon anledning så gick allt bara fel. Bottnarna blev för mjuka, chokladmoussen för lös, detta resulterade i att tårtan brakade ihop innan jag hann spackla den. Men jag la tårtan i frysen en stund. När jag tog ut den var den rätt ok. När jag väl skulle täcka tårtan så började fyllningen smältann så det vara snabba ryck därav det buckliga resultatet. Men trots en bucklig tårta var den otroligt god och min syster blev väldigt glad för den. Det är väl det som är huvudsaken va??!




Tårta bestod av: Ljusa bottar, vitchoklad mousse, hallon mousse med hela hallon, spacklad med grädde. Täckt och dekorerad med hemmagjord sugarpaste.

3 kommentarer:

  1. Tack, blommorna va nog det enda som inte ville krångla.

    SvaraRadera
  2. Jättefina blommor, snyggt med den ljusa färgen mot den vita tårtan. Ibland går allt bara fel och ofta flera saker samtidigt (som både tårtbotten och fyllning för dig), men jag tycker du räddade tårtan bra.

    SvaraRadera