torsdag 23 juni 2011

Bröllopstårta i aprikos


Det har bakats för fullt. S och P har gift sig och jag fick den stora äran att baka deras bröllopstårta. Tårtan skulle vara vit med aprikosa pioner och band. jag visa några förslag på hur pionerna skulle se ut och de valda ut dessa. Brudparet var själva väldigt nöjda och likaså jag. Det var tårta för 110 personer. Så en stora våningstårta och fyra stora tårtor vid sidan av.
Jag målade blommorna, banden och caketoppern med aprikospärlemo pulverfärg Tyvärr var jag tvungen att fota i köket på restaurangen så därav de dåliga bilderna. Man ser inte den vackra aprikosa färgen.
Jag önskar brudparet all lycka i framtiden och tack för förtroendet!!!

 
Posted by Picasa


Tårtan bestod av: Ljusa bottnar, Vitchoklad mousse, hallon och blåbärsmousse. spacklad med vaniljsmörkröm. Täckt med hemmjord sugarpaste. dekorationer i en blanding av flocwerpaste tillsammans med hemmagjord sugarpaste.

4 kommentarer:

  1. Så vacker den blev


    Ha en underbar midsommarafton

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bröllopstårta! Blommorna är jättefina!

    SvaraRadera
  3. Stort ansvar med att göra bröllopstårtor, och jag tykte att den blev jättefin. Härliga blommor!

    SvaraRadera