söndag 23 oktober 2011

Min sons 1-års tårta

Detta år har varit det bästa året i mitt liv. Jag och min man blev föräldrar till världens bästa pojke. Han kom den 17oktober 2010 kl 01:03. Att han redan har hunnit bli ett år är för mig helt ofattbart. Det känns som igår jag hörde hans underbara röst för första gången och hur han direkt kröp upp i min famn och börja amma. Nu är han 1 år och en vecka. Har tagit sina första steg, bildat sina första ord och för varje dag som går lär han sig något nytt. Barn är det absolut det bästa som finns.
Jag och min man valde att ha ett väldigt litet kalas med bara våran närmaste familj, och självklart bakade jag en tårta. Jag hade lite svårt att välja dekoration men sen föll det ganska självklart. Lillkillen är ju otroligt nyfiken och ska röra allt han ser och sträcker sig efter godsaker, samtidigt som ropar namnam. Därav dekorationen, jag tog med två av hans leksaker, en fotboll och ett litet piano.



Tårtan bestod av: ljusa bottnar, mörk chokladmousse, ploppfluff, spacklad med chokladfrosting. Täckt och dekorerad med hemmagjord sugarpaste.

1 kommentar:

  1. Grymt fint tårta:).. Stora Gratulationer till "lilla pojkes" födelsedag i efterskott får det bli då:).. (*^-^*)

    SvaraRadera