torsdag 31 maj 2012

Lärarexamens tårta

Min man har tagit sin lärarexamen. Detta skulle självklart firas, vi hade en liten överaskningsfest för de allra närmaste. Han blev väldigt glad och uppskattade festen mycket. Tack till alla som hjälpte till och alla som kom för att fira honom. Jag hade länge planerat hur tårtan skulle se ut, med ett diplom som gick över tårtan. Ett äpple var en självklarhet och så ville jag ha med skolans nya läroplan lgr 11. Trots att jag själv är lärare så skrev jag fel istället för lgr 11 skrev jag Lpo11. Felet upptäckte jag alldeles för sent för att kunna ändra. Men tårtan blev en hit trots mitt lilla misstag :)
Tårtan bestod av, vanilj och chokladbottnar, geishafluff, hallonmousse spacklad med chokladfrosting. Täckt och dekorerad med sugarpaste målad med ätbar guldfärg, texten skriven med ätbar penna.

4 kommentarer:

  1. Jättefin och rolig tårta - förstår att den blev uppskattad. Och grattis till din man som är klar med studierna!

    SvaraRadera
  2. Wow, du är så fantastiskt duktig! :)

    SvaraRadera